10 NAJBOLJIH DIJETA ZA BRZE REZULTATE

  • 0
Dijete

10 NAJBOLJIH DIJETA ZA BRZE REZULTATE

Category : Blog

Koliko puta ste počinjali da držite dijetu i koliko puta ste izdržali do samoga kraja? U nastavku vam preporučujemo deset najboljih dijeta, a na vama je da odaberete najbolju za vas.

Možete  činiti  sve što želite u cilju gubitka težine, ali ako ne promenite svoj način ishrane, verovatno nećete izgubiti veliku težinu. Vežbe su važan deo vašeg plana gubitka težine, ali trebate pokrenuti kalorijski deficit da biste izgubili težinu. Najlakši način da to učinite jeste unositi što manje kalorija.

1. MIND DIJETA

Ova dijeta je dobra za vaš mozak, kao i kod prevencije nastanka Alchajmerove bolesti, jer se unosi “hrana za mozak”.

MIND dijeta čini kombinaciju dve dijete DASH i Mediteranske. Jede se zeleno lisnato povrće, ostalo povrće, orašasti plodovi, cele žitarice, riba, piletina, ćuretina, maslinovo ulje i vino.

Ne sme se konzumirati crveno meso, maslac i naravno margarin, sirevi, kolači, slatkiši, pržena ili brza hrana.

Ova dijeta sastoji se od proteina, ugljenih hidrata, masti i drugih nutrijenata. Dovoljno je da unosite  tri obroka koji sadrže cele žitarice, salate, povrće, i dozvoljena je jedna čaša vina dnevno. Preko dana se grickaju orašasti plodovi.

Najmanje dvaput nedeljno  jedite piletinu ili ćureće meso i pola šoljice bobica (borovnice najbolje), a riba se jede jednom nedeljno. Jedino ulje koje smete korirstiti je maslinovo.

Potrebno je ograničiti nezdravu hranu: manje od četiri porcije crvenog mesa i mesnih proizvoda nedeljno, manje od pet nedeljnih obroka slatkiša ili kolača bilo koje vrste, manje od 1 kašičice maslaca na dan i manje pržene ili brze hrane. Ne postoji dnevni kalorijski limit.

Bez obzira što MIND dijeta nije toliko usmerena prema mršavljenju, ali ukoliko se budete pridržavali i ne budite unosili hranu nezdravu za mozak kao što su mlečni proizvodi, kolači, razni slatkiši i pržena hrana, možete skinuti kilograme.

2. MEDITERANSKA DIJETA

Mediteranska ishrana je dobro poznata i omiljena. Ovaj način ishrane postaje sve popularnija iz jako dobrog razloga –  zdrava je i prepuna ukusnih sastojaka. Stručnjaci je stavljaju na drugo mesto među najboljim  dijetama sveta i može pomoći svakome ko želi izgubiti na težini ili se usredsrediti na poboljšanje zdravlja srca i mozga.

Dijeta u osnovi isključuje crveno meso, šećer i zasićene masti i naglašava potrošnju svežih proizvoda, mahunarki i celih žitarica. Mediteranska dijeta  je više primer zdravog načina ishrane, tako da je možete koristiti svakodnevno.To znači da ćete morati pratiti kalorije kako biste bili na pravom putu.

Namirnice koje se uglavnom koriste su integralne žitarice, južno i suvo voće, maslinovo ulje, sir, riba i raznovrsno povrće. Ukoliko praktikujete način ishrane ove dijete možete smršati oko 3 kg za 7 dana i pritom poboljšati vaše zdravlje.

Od alkohola dozvoljena je čaša crnog vina svaki drugi, treći dan. Nakon postizanja idealne linije možete nastaviti sa ovakvim režimom ishrane, kao i da sami kreirate obroke, nakon 2 nedelje držanja dijete. Osobe koje ne žele da smršaju, već da poboljšaju svoje zdravlje i da se hrane zdravo, mogu da povećaju unos određenih namirnica.

Ukoliko osetite glad između obroka, možete pojesti voćku ili do 100 g suvog ili koštunjavog voća. Za ovu dijetu je obavezno 5 obroka u toku dana, tri glavna i dve užine.

3. DASH DIJETA eng. Dietary Approaches to Stop Hypertension

Krajnji cilj ove dijete nije samo izgubiti težinu. Nalazi se u prvih deset dijeta  najboljih za mršavljenje, ali je na samom vrhu za najbolji vid ishrane. DASH dijeta je idealna za osobe sa visokim krvnim pritiskom.

Kod ove dijete glavni sastojci su  voće i povrće, kao i cele žitarice. Pomoću ovih zdravih namirnica, sebi možete pomoći da na zdrav način dođete do idealne težine.

Plan ishrane:

  • puno povrća, voća, malomasnih ili nemasnih mlečnih proizvoda
  • cele žitarice, riba, piletina, ćuretina, mahunarke, semenke, orašasto voće i biljna ulja
  • ograničen unos šećera i crvenog mesa
  • dijeta ima malo zasićenih, nezdravih masnoća, a bogata je i sadrži kalijum, kalcijum, magnezijum, vlakna i proteine.

4.SIROVA DIJETA

Kod ove vrste ishrane, jedete samo hranu koja je sveža, neobrađena ili dehidrirana – nikako pečena, kuvana, pržena ili obrađena na bilo koji način. Ideja  ove ishrane je da se unose prirodna (netretirana), sirova hrana prepuna hranljivih sastojaka koja se gube kuvanjem ili prženjem .

Organski i sirovi sastojci potrebni za ovu prehranu mogu biti skupi, pogotovo jer  uz samu kupovinu namirnica, morate sebi obezbediti i  kvalitetan mikser, sokovnik i dehidrator hrane, ako želite da ova dijeta traje dugoročno.

Teško je postići da vam svi obroci budu 100% sirovi, ali pokazalo se da mnogi ljudi koji slede ovu prehranu jedu 75% do 80% sirove hrane u svojoj normalnoj ishrani.

Za one koji čine dodatni napor, studije su pokazale da ćete verovatno izgubiti težinu. Imajte na umu, međutim, da su stručnjaci bili zabrinuti zbog nedostatka kalcijuma.

5.HRONO DIJETA

Karakteristika ove dijete je da jedete sve, ali u određeno vreme i uz pravilno kombinovanje namirnica. Svaka hrana ima svoj deo dana: doručak, ručak, večera, pa i užina. Na taj način se sprečava nagomilavanje masti u telu i stvaranje viška kilograma.

Cilj hrono dijete jeste da se uspostavi normalan metabolizam i da je jako bitno kada tokom dana jedete koju hranu .

Dijeta je kreirana na osnovu veoma preciznih istraživanja fizioloških i biohemijskih procesa u ljudskom organizmu, tako da nema bojazni da možete ugroziti svoje zdravlje.

Hrono dijeta pravila:

  • većina namirnica je dozvoljena tokom ove dijete, a količina unete hrane takođe nije bitna (nema gladovanja ili odricanja)
  • određena vrsta namirnica (proteini, ugljeni-hidrati, masti, vitamini i minerali) se konzumiraju u tačno određeno vreme u toku dana
  • vremenski razmak između obroka treba da bude između 4-6 sati (idealni razmak između obroka je 5 sati)
  • postoje sva 3 obroka (doručak, ručak, večera ) i užina
  • tokom hrono dijete između obroka nema jela, pa čak ni grickanja
  • u hrono ishrani je izuzetno bitan doručak
  • zabranjeno je konzumiranje: kravljeg mleka, jogurta, biljnih masti i sireva, margarina, pekarskih peciva
  • slatko, uključujući i voće se jede u popodnevnim satima – kao užina
  • zabranjen je unos gaziranih pića
  • kombinovanje proteina i ugljenih-hidrata je dozvoljeno samo za doručak
  • tokom hrono dijete hleb, testenine i pirinač ne smete jesti posle 15 h popodne
  • od alkohola možete konzumirati crno vino

Hrono dijeta ne spada u klasične dijete, već bi trebalo da je uvrstite kao svakodnevnu ishranu.

6.DVONEDELJNA DIJETA

Kod ove dijete postoji i light varijanta, ali balansirana dvonedeljna dijeta je ona koja daje bolje rezultate kod gubitka kilograma.

Ne smete unositi majonez i masne sosove, maslac, margarin i životinjske masti, sve sireve, suhomesnate proizvode i kobasice, testenine, peciva, hleb,pržena jela posebno prženi krompir,šećer i sve slatkiše,gazirana pića i sokove, alkoholna pića.

Hrana koju treba da unosite povrće ( krastavac, zelena paprika, kupus, itd.), slatko-kiselo voće (zelene jabuke su idealne), sveže pripremljeni sokovi od povrća i voća (ne koristite kupovne), riba ili meso spremljeni na pari (1 porcija po danu, a njegova težina ne sme da prelazi 150-200 g), niskomasni sir (oko 150-200 grama dnevno), morski plodovi, niskomasni jogurt, jaja, biljno ulje (oko 1 kašika maslinovog ulja dnevno je najbolji izbor), obična voda, slabo gazirana voda i nezaslađeni čaj (količina tečnosti dnevno je najmanje jedan i po litar).

Treba jesti 4-5 puta dnevno, poslednji obrok ne sme biti posle 19.00.

Balansirana varijanta dvonedeljne dijete je svakako restriktivnija od light varijante pa je zato i gubitak težine nešto veći.

7.DIJETA 900 KALORIJA

Dijeta 900 kalorija se pokazala kao najbolja opcija za brzo skidanje kilograma. Ako poštujete pravila i jelovnik, moguće je da smršate 4 do 6 kilograma  za 7 dana – naravno u zavisnosti od početne težine. Dobar deo ovog gubitka je višak tečnosti i crevni sadržaj, ali ćete posle ove dijete svakako biti lakši i u mogućnosti da jednostavnije prihvatite zdraviji životni stil.

Tokom ove dijete, na listi zabranjenih su sledeći proizvodi: peciva, sve vrste masnoća i ulja, džem, šećer, med, čokolada, kolači i druge poslastice, brza hrana, marinirana, dimljena, previše slana jela.

Dozvoljeno je unositi : posno meso (piletina bez kožice, ćuretina i govedina bez masnoća), svo povrće (osim krompira) i voće, jaja ,mleko i mlečni proizvodi sa niskim sadržajem masnoće.

Preporučuju se česti obroci i treba jesti najmanje pet puta dnevno. Dnevni minimum čiste vode treba da bude jedan i po litar. Takođe možete piti kafu i čaj, ali bez šećera. Čaj možete zasladiti sokom od limuna. Nemojte konzumirati napitke koji sadrže alkohol, šećer ili su gazirani.

Jako je bitno da znate, pre nego se odlučite za ovu dijetu  da ovakva ishrana može delovati stresno na organizam. Ova dijete nije za trudnice, porodilje, dojilje, decu ispod 18 godina, bolesne.

Ne koristite ovu dijetu ako imate bilo kakvih zdravstvenih problema, ili ako ste nedavno imali operaciju. Ukoliko ste aktivni sportista ova dijeta će napraviti preveliki kalorijski deficit i ne preporučuje se za vas. Ako radite teške fizičke poslove ili dnevno trošite puno energije na poslu, svakako da ovo nije dobar izbor dijete za vas.

8.AZIJSKA DIJETA

Prehrana koja uključuje pirinač, povrće, sveže voće i ribu, sa vrlo malo crvenog mesa. Ovaj način ishrane dobar je kod gubitka težine, prevencije bolesti i za optimalno zdravlje.

Ljudi u azijskim zemljama imaju niže stope obolevanja od raka, srčanih bolesti  nego oni sa zapada i duže žive. Istraživači predpostavljaju da je tako isključivo zbog njihove ishrane: niske masnoće, zdrava prehrana koja uključuje pirinač, povrće, sveže voće i ribu, sa vrlo malo crvenog mesa.

Ova dijeta sadrži dovoljnu količinu proteina, ugljenih hidrata, masti i drugih hranljivih stvari.

Azijska dijeta uključuje i hleb, kukuruz i druge cele žitarice, voće, povrće, mahunarke, semenke, orašaste plodove i biljna ulja. Riba i školjke (ili mlečni proizvodi) nisu obavezni svaki dan, a možete slobodno jesti jaja, piletinu i nešto slatko jednom nedelje. Crveno meso dopušteno je jednom mesečno. Ne zaboravite bilje i začine – poput bosiljka, nane i kurkume.

Dijeta podrazumeva unos šest čaša vode ili čaja svaki dan. Možete unositi  vino i pivo, ali samo u  umerenim količinama.

Ovde je reč o načinu ishrane – ne tačnom planu ishrane – na vama je da shvatite koliko kalorija bi trebalo da unosite kako biste izgubili težinu.

9.VEGETARIJANSKA DIJETA

Vegetarijanska ishrana vam neće samo pomoći kod gubitka težine, već je dobra i za vaše zdravlje, poboljšanje zdravlja srca i kod prevencije dijabetesa. Ukoliko postanete vegetarijanac mogli biste skinuti kilograme i rešiti se hroničnih bolesti.

Ova dijeta sadrži dovoljnu količinu proteina, ugljenih hidrata, masti i drugih hranljivih stvari.

Ovaj način dijete isključuje meso i  ribu, dok je dozvoljeno konzumirati mlečne proizvode i jaja.

Dnevna 2.000 kalorijska dijeta uključuje 2 šoljice voća, 2 i po šoljice povrća, 3 šoljice mlečnih proizvoda, oko 170 grama žitarica i oko 150 grama proteina.

Možete početi lagano sa ovom dijetom, da vidite da li vašem organizmu odgovara.

Pripremom jela bez mesa nekoliko puta nedeljno, a postepeno uvoditi što više zamena – tofu umesto piletine.

Istraživanja pokazuju da vegetarijanci imaju tendenciju da unose manje kalorija, imaju manji indeks telesne mase, te s toga možete očekivati da ćete ovom ishranom izgubiti na težini.

Ako ćete jesti puno voća, povrća i celih žitarica – verovatno ćete se osećati sitim sa manje unetih kalorija nego što vam je dnevno dozvoljeno u dijeti. S tim „kalorijskim deficitom“ i malo fizičke aktivnosti, sigurno ćete skinuti kilograme. Koliko brzo i hoćete li na tome ostati – zavisi od vas.

Ako ste napravili plan zdrave vegetarijanske ishrane bogate vlaknima, prepune povrća, voća i celih žitarica, ne bi trebalo da osećate glad između obroka, i možete očekivati gubitak kilograma.

10.VOLUMETRIKS DIJETA

Možda vam zvuči jako komplikovano, ali verujte da nije. Ova dijeta spada u tri najbolje dijete sveta. Volumetriks dijeta se oslanja na energetsku vrednost namirnica i sadržaj vode.

Postoje četiri kategorije ishrane:

Prva kategorija: nemasno mleko i niskomasni mlečni proizvodi, voće sa visokim sadržajem vode

povrće sa malom količinom ugljenih hidrata i visokim sadržajem vode, supe od povrća.

Druga kategorija: ostalo voće, povrće,meso sa manje masnoća (riba, piletina)pahuljice,testenine od integralnih žitarica.

Treća kategorija: meso,stari i masni sir,orašasti plodovi i suvo voće,jela kao što su: pica, pomfrit, sladoled i domaći niskomasni kolači.

Četvrta kategorija: krekeri i slične industrijske grickalice kao što su čips, perece, čokoladni kolači, slatkiši sa puno masnoća i sl.puter, ulja – generalno masnoće alkoholna pića, gazirana pića i kupovni sokovi.

Dakle, ukoliko jedete namirnice prve kategorije svakoga dana, namirnice druge svakoga drugog dana, a namirnice treće kategorije jednom u pet dana – na odličnom ste putu da izgubite kilograme i poboljšate zdravlje. Četvrtu kategoriju najbolje da zaboravite.

Preporučena su tri glavna obroka i užina, mada u toku celoga dana možete grickati neku voćkicu ili jesti nešto drugo iz prve kategorije namirnica.


Leave a Reply